Bij BouwGenius zijn we gespecialiseerd in het werven, uitzenden en detacheren van timmerlieden. We bemiddelen ook in timmermannen afkomstig uit andere Europese landen. Er heersen nogal wat vooroordelen over de huisvesting van arbeidsmigranten in Nederland; 10 man in een kamer, slechte omstandigheden, slapen op een matras in de keuken…. Wij herkennen dit niet en hanteren juist hele strenge eisen bij de selectie van onderkomens voor onze vakmannen. Leidt onze strenge selectie tot tevredenheid onder onze medewerkers? We onderzochten het! Lees hier de resultaten.
In maart 2020 vulden onze niet-Nederlandse medewerkers de “housing-enquête” in. Hierin vroegen we o.a. naar de tevredenheid over de onderkomens, de ligging, bereikbaarheid en de service vanuit BouwGenius. Over het algemeen zijn de resultaten heel positief. Men gaf een cijfer tussen de 1 en 10, waarbij 10 voor zeer tevreden staat. Lees hier hoe de verschillende onderdelen scoren.
De faciliteiten van de accommodaties scoren gemiddeld een 8,8. De uitschieters in deze categorie zijn veiligheid met een 9,5 en de locatie met een 8,9. Andere beoordeelde punten zijn privacy (8,4), hygiëne (8,7) en onderhoud (8,6).
De kamers in de accommodatie scoorden een 8,5. Dat is het gemiddelde van de scores voor woonkamer, entree, sanitaire voorzieningen, keuken en slaapkamer.
De accommodatie in het geheel, dus alle aspecten meegenomen, krijgt een 8,5.
We vroegen onze medewerkers om aan geven hoe ze de afstand tussen hun accommodatie en diverse voorzieningen ervaren. Denk dan aan openbaar vervoer, snelweg, supermarkt, apotheek en ziekenhuis. Hier valt op dat de meeste voorzieningen op “OK” afstand of “dichtbij genoeg” liggen. Voor zowel ziekenhuis als openbaar vervoer werd 3x aangegeven niet aanwezig of te ver te zijn. De meeste scores zijn OK of hoger, dat betekent dat de ligging in de meeste gevallen voldoende dicht bij verschillende voorzieningen is.
We concluderen dat de medewerkers zeer positief zijn over de Housing Coördinatoren en het communiceren over accommodaties. De communicatie met onze collega’s wordt met een mooie 9 beoordeeld. De snelheid van communicatie krijgt een 8,8. Dat is hetzelfde cijfer als het contact met de contactpersoon krijgt: een 8,8.
Onze Housing Coördinatoren lossen accommodatie gerelateerde problemen goed op, de score op dit onderdeel is namelijk een 8,4.
Bijna 80% van de ondervraagden geeft aan dat klachten over de accommodatie serieus genomen worden. De rest geeft aan dat hun klachten “meestal” of “soms” serieus genomen worden.
Riche Sandifort, Housing Coordinator bij BouwGenius: “Wij vinden het heel belangrijk dat onze vakmannen fijn wonen in hun tijdelijke huis in Nederland. Het moet echt een “home away from home” zijn waar ze goed kunnen ontspannen na een dag hard werken. Voldoende privacy, comfort, een gunstige ligging en hygiëne is een aantal punten waarop wij de accommodaties selecteren. Natuurlijk is ook goede WiFi onmisbaar. Dat is essentieel om in contact te blijven met het thuisfront. We zijn heel blij met deze positieve resultaten, de hoge mate tevredenheid over de onderkomens betekent dat we ons werk goed doen. Door het onderzoek periodiek uit te voeren kunnen we op tijd bijsturen indien nodig.”
‘’We are in a very nice place for an accommodation, in our free time we enjoy the bungalow and the park, this gives us a lot of rest’’